Давай наставляння тільки тому, хто шукає знань, виявивши своє неуцтво.
Надавай допомогу тільки тому, хто не вміє виразно висловити свої заповітні думи.
Навчай тільки того, хто здатний, довідавшись про один кут квадрата, уявити собі інші три.
Конфуцій
Життя в інформаційному суспільстві потребує сьогодні особистості соціально активної, компетентної, здатної орієнтуватися і діяти в розмаїтті життєвих ситуацій, та духовно творити особисте «Я», максимально використовуючи свій розумовий потенціал.
Дослідницька робота школярів у Малій академії наук – важливий компонент такого розвитку, а організація науково-дослідницької діяльності учнів в рамках МАН має свої особливості. Ця робота сприяє розвитку творчої особистості. Пізнавальний інтерес школярів стає основою позитивного ставлення до навчання, має пошуковий характер. Під його впливом в учнів постійно виникають запитання, відповіді на які вони повинні активно шукати. При цьому пошукова діяльність відбувається із захопленням, відчувається емоційне піднесення, задоволення, радість від удачі.
Роль наукових керівників у організації науково-дослідницькій роботі учнів в рамках МАН важко переоцінити. Саме вчитель займається поточним контролем і регулюванням науково-дослідницької діяльності обдарованих і здібних учнів. Спілкування учня з учителем, допомога й порада якого дає змогу підвищити рівень науково-дослідницьких робіт, допомагає юним науковцям зрозуміти значимість їхньої роботи й формує стійку психологічну готовність до продовження науково-дослідницької діяльності підвищує самооцінку учня і допомагає самоутвердитися в очах однолітків і своїх власних.. Для вдалої співпраці слід запам'ятати:
- Діти хочуть брати участь в цілепокладанні дослідження, досягати власних цілей
- Діти прагнуть розуміти більше, ніж запам’ятовувати
- Діти хочуть бачити перед собою вчителя, який вчиться сам