Четвер, 17.07.2025, 12:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Золотоніське районне відділення МАН

Сторінка учня

ЯК ВЧИТИСЬ ПРАВИЛЬНО?

"Освіченими можуть вважались лиш ті, кого навчили як вчитись та змінюватись."

Карл Роджерс

 

Ніщо так не перешкоджає нашому розвитку, як слова:"Я не можу цього зробити, бо не вмію". Колись Ви не вміли ходити. Ви робили боязкі кроки, знову і знову падаючи. Батьки Вас підбадьорювали, кожен Ваш новий успіх був щасливою подією, поки, нарешті, Ви не почали стрімголов носитися по будинку. У дитинстві подібний досвід навчання відбувається постійно. Ви вчилися говорити, кататися на велосипеді, читати і писати. Тут доречний закон Ньютона: рухомий розум прагне залишатися в русі.НЕ ЛІНУЙТЕСЯ

Роблячи два кроки вперед і один назад, Ви все ж рухаєтеся на 50 % швидше, ніж якщо б нічого не робили.Ще до того, як ми приступаємо до якого-небудь завдання, ми вже його боїмося. Цей страх починає жити своїм життям, але в результаті ми набираємося мужності, і коли все вже позаду, ми озираємося і кажемо: "Це було не так вже й страшно".

РОЗБИВАЙТЕ ЗАВДАННЯ НА МАЛЕНЬКІ КРОКИ

Дорослим людям може здатися нісенітницею такий маленький крок, як проголошення літери "А" при вивченні алфавіту, але логічна розбивка на частини - це простий прийом, який швидко освоюють немовлята.

 На кожному етапі практикуйтеся і повторюйте найменшу дію до того часу, поки вона не закарбується в м'язовій пам'яті.
Крок за кроком, Ви зможете рухатися вперед і здобувати необхідні навички .

НЕ БІЙТЕСЯ ПОРАЗКИ

Ви будете терпіти невдачу. Знову і знову. І це добре. Навчіться любити поразку. За кожною чудовою фотографією стоїть тисяча невдалих знімків. За кожним попаданням в ціль - безліч промахів. Кожен такий Випадок - це можливість чомусь навчитися . Чому цей м'яч Виявився точніше, ніж попередній? Успіх не приходить за раз - він приходить після того, як Ви багато разів лізете зі шкіри геть і ставите все нові експерименти.

ОТОЧІТЬ СЕБЕ ПОЗИТИВОМ

Коли справи йдуть недобре, знайдіть групу підтримки серед друзів. Або пошукайте в інтернеті людей, які намагаються навчитися того ж, що й Ви. Світ - дуже позитивне місце. Навколо постійно відбувається навчання. Як тільки Ви зайдете в цю річку, течія Вас підхопить.

ВИМІРЮЙТЕ СВІЙ ПРОГРЕС

Оцінки в школі потрібні не для того, щоб порівнювати себе з іншими, а щоб порівнювати свої нинішні успіхи з попередніми. Без замірів Ви ризикуєте працювати наосліп і не отримувати щоденне заохочення від свого прогресу.

ОТРИМУЙТЕ ЗАДОВОЛЕННЯ

Розслабтеся і не сприймайте все надто серйозно. Найкраще вчитися граючи. Постарайтеся перетворити все на гру або хоча б насолоджуйтеся процесом. Ваша мета - це не те, чому Ви намагаєтеся навчитися, а стан ментальної гнучкості та відкритості.

КИДАЙТЕ СОБІ ВИКЛИК

Будь-яке заняття Вимагає зусиль. Ми досягаємо найкращих результатів, коли приймаємо Виклик. Якщо Ви думали, що буде легко, Ви помилялися. Навіть якщо Ви вже придбали якісь навички, кожна нова задача кидає все нові Виклики. Але якщо Ви їх приймите, вам ніщо не зможе перешкодити.

 

 

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ, ЩОБ ДОСЯГТИ УСПІХУ?

- Розвивай у собі спостережливість, намагайся у буденному, звичайному побачити щось нове, незвичайне.

- Ніколи не дозволяй собі працювати неуважно. Навіть коли ти слухаєш відповідь товариша на уроці, де йдеться про добре відомий матеріал, намагайся робити помітки про зміст, про структуру відповіді, культуру І мови, щоб потім зміг дати глибокий аналіз почутому. Цим ти допоможеш своєму товаришеві і будеш розвивати аналітичні здібності свого мислення.

Запам'ятай: увага - це, за словами К. Д. Ушинського, єдині ворота, через які все входить у нашу свідомість.

  • Щоб краще запам'ятати той чи інший матеріал, треба знати, в якому порядку краще готувати уроки: якщо ти «легко входиш в роботу», але швидко стомлюєшся, то починай з важких для тебе предметів; якщо ти багато часу витрачаєш на «розкачку», то приступай спершу до найцікавіших для тебе предметів.

Дехто з старшокласників вчить предмети так: легкий - важкий, легкий - важкий. Перевір себе і визнач цей порядок для себе.

Існують різні способи освоєння матеріалу: частковий, коли матеріал засвоюється частинами; цілісний, коли читається і засвоюється одразу весь матеріал; комбінований, що складається із часткового і цілісного. Перший спосіб менш продуктивний, другий - продуктивний при освоєнні невеликого і однакового за трудністю матеріалу. Третій - найбільш продуктивний при вивченні великого матеріалу різної трудності.

Запам'ятовування матеріалу може бути логічним, механічним і з допомогою мнемоніки. Деякі спеціалісти твердять, що логічне запам'ятовування в 25 разів продуктивніше від механічного.

У психології відома така схема плану логічного запам'ятовування матеріалу:

а) розуміння смислу матеріалу, який треба запам'ятати;

б) аналіз того, що треба запам'ятати;

в) визначення головних думок;

г) узагальнення;

д) запам'ятовування узагальненого матеріалу.

Система знань з того чи іншого предмета стає глибокою і стійкою завдяки правильно організованому повторенню, тому з самого початку навчального року регулярно повторюй раніше пройдене. Для цього слід час від часу переглядати пройдений матеріал, відповідати на запитання, поставлені в підручнику наприкінці теми. Це й буде так зване роззосереджене повторення, яке дає гарні наслідки. Наприклад, при дворазовому повторенні протягом трьох днів матеріал запам'ято¬вується краще, ніж коли його повторювати шість раз підряд.

ЩОБ РОЗВИВАТИ РОЗУМОВІ ЗДІБНОСТІ, НЕОБХІДНО ПОСТІЙНО УДОСКОНАЛЮВАТИ ПАМ'ЯТЬ.

1. Допитливість і цікавість розвиваються краще' тоді, коли людина завжди ставить перед собою запитання: «Чому?», «Навіщо?».

2. Глибина розуму - вміння виділити головне в кожному явищі, в кожному завданні. Ця риса розвивається тоді, коли людина вміє розкласти явище об'єкт на головні і другорядні частини.

3. Гнучкість розуму - вміння включати знайомий предмет, образ, явище в нові сполучення - розвивається тим краще, чим частіше людина застосовує наявні знання до вирішення проблем.

4. Логічність розуму - послідовність у вирішенні завдань - розвивається успішно тоді, коли людина намагається враховувати всі деталі, аналізує і синтезує явища, які вона розглядає.

5. Доказовість і критичність розвиваються тоді, коли людина прагне відбирати з наявних знань ті, котрі максимально підтверджують правильність його суджень і висновків, піддає сумніву ті чи інші положення.

Для розвитку розумових здібностей, творчого мислення велике значення мають спільні обговорення книжок, статей, дискусії з того чи іншого питання. Тому завжди слід брати активну участь у всіх диспутах, дискусіях, обговореннях.

БУДЬ-ЯКА СУПЕРЕЧКА, БУДЬ-ЯКЕ ОБГОВОРЕННЯ МАЮТЬ ВІДБУВАТИСЯ ЗА ПЕВНИМИ ПРАВИЛАМИ:

- уважно вислухай будь-яке висловлювання і уточни неясне положення того, хто говорить;

- порівняй почуте з уже виробленою власною думкою і думками інших товаришів;

- спробуй спростувати наявні точки зору чи окремі положення і підтвердити це своїми фактами;

- висувай свою точку зору і вмотивуй її;

- дотримуйся максимальної поваги і тактовності по відношенню до всіх учасників дискусії, обговорення;

- чітко висловлюй свої думки, не допускай безпідставних тверджень.

Давно відомо, що здібності людини розвиваються в діяльності. Академік В. П. Обручев порівнював здібності з м'язами, які розвиваються тільки в процесі тренувань.

Запам'ятай слова великого педагога Я. А. Комєменського:

«Вважай марно прожитим той день або той час, в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своєї освіти»

Вхід на сайт
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0